r

Klantenservice

Neem direct contact op met een van onze klantenservicemedewerkers via onze live chat, of heeft u liever telefonisch contact? Wij zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch beschikbaar van 08:30 tot 17:00 uur.
Start een chat

Het dossier staat op jouw naam

Het gaat niet om een schuld bij een Bank
088 6555 740
Het gaat wél om een schuld bij een Bank
088 6555 520
Het gaat over Schuldhulpverlenings-, WSNP- of Faillissementstraject
088 6555 560
Het dossier loopt bij een deurwaarder (of andere externe partij)
088 6555 799

Het dossier staat op naam van een (voormalig) bedrijf

Het gaat over een PENSIOEN dossier
088 6555 825
Het gaat over een andere zakelijke vorderingen op het bedrijf
088 6555 850
Het gaat om een andere vraag
088 6555 000 (Keuze 3)

Heb je vragen of zoek je hulp?

Voor alle informatie of ondersteuning, neem gerust contact op. Samen verbeteren we je financiële situatie met persoonlijke oplossingen.

Sales

Wil je meer weten over onze dienstverlening en wat onze diensten voor jouw organisatie kunnen betekenen? En wil je als business partner of zakelijke relatie contact met één van onze accountmanagers?
sales@vestingfinance.nl

Vragen per mail

Het is ook mogelijk om ons een e-mail te sturen. Vergeet niet om dan het dossiernummer in het onderwerp te zetten!
info@vestingfinance.nl

Pers

Ben je journalist, redacteur of persmedewerker en heb je vragen over de diensten van Vesting Finance?
communicatie@vestingfinance.nl

Klachtenprocedure

Ben je niet tevreden met onze oplossing? Laat het ons weten.
Meld uw klacht
FAQ

Meest gestelde vragen

Vind snel antwoorden op uw vragen over onze diensten en uw situatie. Bij Vesting Finance staan we klaar om u te helpen met persoonlijke oplossingen. Samen werken we aan een financieel gezonde toekomst.

Stuur de brief ongeopend retour aan de afzender met de melding op de envelop dat de geadresseerde niet op het adres woonachtig is. Als je vaak post ontvangt voor mensen die niet op jouw adres wonen, neem dan contact op met de afdeling Bevolkingsregister van je gemeente.

Als je verwijderverzoek is afgewezen en je BKR-registratie correct blijkt te zijn, blijft deze gehandhaafd. Bij bijzondere omstandigheden kun je ons verzoeken om een belangenafweging te maken. Hierbij moet je jouw persoonlijk belang goed motiveren en onderbouwen. Voor het maken van een belangenafweging kun je ons mailen met de benodigde documentatie en onderbouwing.

Als je het niet eens bent met een BKR-registratie op jouw naam, kun je een verwijderverzoek sturen naar onze BKR-desk. Wij onderzoeken of wij ons aan het reglement van het BKR hebben gehouden. Voor een verwijderverzoek hoef je geen jurist of advocaat in te schakelen. Als je het niet eens bent met onze conclusie, kun je een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) of je kunt de klacht voorleggen aan de burgerlijke rechter.

Je kunt een overzicht van jouw gegevens online aanvragen via de link Mijn BKR gegevens bij BKR. Dit wordt ook wel inzage genoemd.

Dit kun je terugvinden in onze portal. Log in met je dossiernummer en postcode. Mocht je hulp nodig hebben, neem dan altijd direct contact met ons op. Wij helpen je graag!

Het BKR houdt gegevens bij van mensen die een krediet hebben of hebben gehad in de afgelopen 5 jaar. Een positieve BKR-registratie ontstaat bij het afsluiten van een lening en geeft aan dat je een krediet hebt. Als je niet op tijd betaalt, is de kredietverstrekker verplicht om de achterstand te melden bij het BKR, wat kan resulteren in een negatieve BKR-registratie. Dit kan gevolgen hebben voor het aanvragen van nieuwe leningen of hypotheek, en bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement.

Als je het niet eens bent met een schuld die je bij ons moet aflossen, willen we graag weten waarom. Ga naar deze pagina en vul het formulier in.

Je kunt jouw schuld bij ons aflossen door het totale bedrag gemakkelijk via iDEAL over te maken. Log hiervoor in met je dossiernummer en postcode. Voor het aflossen van zakelijke schulden maak je het bedrag over naar het rekeningnummer dat in onze brief vermeld staat, en vergeet niet het dossiernummer en de naam te vermelden in de omschrijving. Als je de brief niet meer hebt, neem dan contact met ons op. Klik op deze link voor het juiste telefoonnummer. Als het niet mogelijk is om de schuld in één keer te betalen, kijken we graag samen met jou naar een oplossing. Neem hiervoor contact met ons op.

Wanneer je een rekening niet betaalt, mag de schuldeiser extra kosten in rekening brengen. Dit zijn buitengerechtelijke incassokosten. De overheid bepaalt de maximale incassokosten die een schuldeiser mag vragen, vastgelegd in het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (BIK). De schuldeiser mag een maximumpercentage berekenen over de hoofdsom, de rente telt niet mee. Je betaalt minimaal € 40. De incassokosten zijn als volgt:

  • Voor een hoofdsom tot en met € 2.500, is het toepasselijke percentage 15% met een maximum van € 375 (minimaal € 40).
  • Voor een hoofdsom boven € 2.500 tot € 5.000, betaal je € 375 plus 10% over het bedrag boven de € 2.500.
  • Voor een hoofdsom boven € 5.000 tot € 10.000, is het € 625 plus 5% over het bedrag boven de € 5.000.
  • Voor een hoofdsom boven € 10.000 tot € 200.000, betaal je € 875 plus 1% over het bedrag boven de € 10.000.
  • Voor een hoofdsom boven de € 200.000, is het € 2.775 plus 0,5% over het bedrag boven de € 200.000 met een maximum van € 6.775.

Je kunt zelf de incassokosten berekenen met de calculator op https://www.schuldinfo.nl/?id=95. Meer informatie over de actuele cijfers en buitengerechtelijke incassokosten vind je op de website van de Rijksoverheid.

Je kunt je klacht indienen door het klachtenformulier hieronder in te vullen en daarbij je dossiernummer te vermelden. Zodra we je klacht hebben ontvangen, nemen we uiterlijk binnen 5werkdagen telefonisch contact met je op om alles door te spreken.

Laat het ons weten via het klachtenformulier hieronder en vermeld hierbij je dossiernummer. Binnen 5 werkdagen ontvang je een bevestiging van ons en we geven je binnen 4 weken een eerlijk en helder antwoord op je klacht. Mochten we binnen die 4 weken nog geen antwoord voor je hebben, dan brengen we je hiervan op de hoogte.

Wanneer ons antwoord of definitieve standpunt niet aan je verwachtingen voldoet, dan kun je jouw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Bekijk de meest recente rentetarieven voor Sparck Hypotheken BV en KU88 BV. Klik hier om het volledige overzicht met rentetarieven te bekijken

Avatar photoAvatar photoAvatar photo

Heb je nog vragen?

Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden? Praat dan met ons vriendelijke team.