Post-icon Created with Sketch. dropdown Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Sluiten-icon Created with Sketch. primairy servicing Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Twitter Created with Sketch. Video icon
Nedasco

Geen wilde cowboy, maar een betrouwbare partner

Al ruim zestig jaar is Nedasco de serviceprovider in schade, zorg en inkomen. En al dertien jaar is Vesting Finance Nedasco’s partner voor het terugdringen van betalingsachterstanden. Nedasco wilde geen ‘wilde cowboy’, en vond in Vesting Finance die betrouwbare partner die het zocht.

  • Waardevol advies
  • Professionele partner
  • Klantbehoud als prioriteit
Wij nemen juridische incasso heel serieus en doen er in het voortraject alles aan om de betalingsachterstanden weg te werken voordat het daar op aankomt. Vesting helpt ons intensief bij dit voortraject met adviezen.

Jos Dreves

Persoonlijk, eenvoudig en professioneel: dat zijn de kernwaarden van Nedasco. Zij denken graag mee met de adviseur en de adviseur krijgt eenvoudige toegang tot alle gerenommeerde verzekeraars. Volgens Jos Dreves, unitleider finance bij Nedasco, sluiten deze waarden perfect aan bij de werkwijze van Vesting Finance. “Wij nemen juridische incasso heel serieus en doen er in het voortraject alles aan om de betalingsachterstanden weg te werken voordat het daar op aankomt. Vesting helpt ons intensief bij dit voortraject met adviezen.”

Eigen risico

Nedasco is onderdeel van AEGON Nederland. Meer dan 1.300 zelfstandige assurantiekantoren hebben gekozen voor een samenwerking met het bedrijf. Nedasco heeft volmachten van bijna alle verzekeraars. Maar sinds de introductie van het eigen risico is tijdig betalen wel lastiger geworden voor veel eindklanten. Dreves: “Dit merken we zeker sinds 2008. Toen was het eigen risico nog honderdvijftig euro. In 2016 klom dit bedrag al omhoog naar 385 euro. Deze prijsstijging zorgt bij sommige groepen voor betalingsachterstanden.” En dat is nou juist wat Nedasco niet wil. Daarom is voor deze organisatie het hebben van een professionele partner zo belangrijk.

Semantiek

Eén van de adviezen die het creditmanagementbedrijf aan Nedasco gaf had betrekking op de woordkeuze van de serviceprovider in de brieven naar de debiteuren. De brief werd eerst als ‘laatste aanmaning’ betiteld, maar deze term kon beter vervangen worden door ‘in gebreke stelling’, zo vond Vesting Finance. Door een klein detail in de bewoording aan te passen kon Nedasco er al voor zorgen dat de betalingen soepeler zouden verlopen.

Adviezen op maat

Vesting Finance kan dit soort adviezen geven dankzij de data die bij zusterbedrijf Focum wordt vergaard. Dreves: “Ik vind het razend interessant om te zien hoe het werkt met klantsegmentatie en -gedrag en daarop gepersonaliseerde brieven.” Met de data van Focum kan Vesting Finance gerichte analyses uitvoeren. En die wil het bedrijf graag delen met haar klanten. “Vesting Finance neemt ons mee in nieuwe mogelijkheden. We regelen onze facturen zelf en de mensen daar trainen ons daarin, denken mee en geven aan waar onze processen beter zouden kunnen. De lijntjes zijn erg kort, en dat werkt bijzonder fijn,” aldus Dreves.

Fijne samenwerking

Nedasco hecht daarnaast veel waarde aan wet- en regelgeving. Dreves: “Gecertificeerd zijn is voor ons erg belangrijk, een creditmanagementbedrijf moet een keurmerk hebben. Daarnaast moet het klantvriendelijk zijn. Onze prioriteit is klantbehoud, ondanks betalingsachterstand. We komen er samen uit, met een regeling of een afspraak. Die premies moeten betaald worden. Vesting Finance versterkt heel erg in onze filosofie en dit is precies waar we naar zoeken.”

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u weten wat onze diensten voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op