Post-icon Created with Sketch. dropdown Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Sluiten-icon Created with Sketch. primairy servicing Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Twitter Created with Sketch. Video icon
30/07/2018 - nieuws

PERSBERICHT Fitch handhaaft ratings Vesting Finance

Amersfoort, 30 juli 2018 – Fitch ratings handhaaft de beoordelingen van Vesting Finance servicing B.V. als Nederlandse financiële dienstverlener. Ratings van Fitch worden gegeven op een schaal van 1 (sterk) tot 5 (zwak). Over 2017 heeft Vesting Finance de volgende ratings verkregen:

Dutch Residential Primary Servicer 'RPS2-'
Dutch Residential Special Servicer 'RSS2-'
Dutch ABS Primary Servicer Rating 'ABPS2-'
Dutch ABS Special Servicer Rating 'ABSS2-'

Vesting Finance laat ‘high performance’ zien in haar totale dienstverlening aldus Fitch

Fitch heeft voor de beoordeling onder andere gekeken naar de ervaring van het hoogste managementniveau en het middenkader, de procedures en controles voor het beheren van leningen en cash management, het niveau van klantcontact en het aantal trainingsuren voor het personeel.

Maar er is ook gekeken naar het risicomanagement. Vesting Finance hanteert een three-lines-of-defence benadering voor risicomanagement, die volgens Fitch de ‘best practice’ in de sector is. Fitch geeft aan dat bij Vesting Finance een toegewijd intern auditteam aanwezig is, maar van wie het aantal jaren in dienst laag is in vergelijking met dat van peers. Volgens Fitch is het auditproces robuust, met een passend follow-up proces.

Daarnaast heeft Fitch gekeken naar een mogelijk effect van de verhuizing van Vesting Finance van vijf locaties verspreid over Nederland naar één centrale vestiging in Amersfoort. Volgens Fitch is de verhuizing goed gemanaged en had deze weinig impact op de activiteiten, zoals weerspiegeld in de handhaving van de ratings.

Ook geeft Fitch aan dat Vesting Finance verschillende oplossingen biedt en kredietnemers een breed scala aan contact- en betalingsmethoden tot hun beschikking hebben. De tijd tot het eerste mondelinge en schriftelijke contact met leners is goed te vergelijken met die van peers.

Over Vesting Finance

Vesting Finance is marktleider in het servicen van financiële processen en beheert portefeuilles voor zichzelf en derden. De totale waarde van de dossiers die Vesting Finance in beheer heeft, bedraagt zo’n €4,9 miljard. Vesting Finance draagt actief bij aan de financiële vitaliteit en groei van haar opdrachtgevers, handelt zorgvuldig en maatschappelijk verantwoord bij het servicen van Financiële processen. Ruim 600 professionals, bijgestaan door flexibele ICT-systemen, ondersteunen klanten in alle fasen van het proces, van klantacceptatie tot en met betaling. De slimme inzet van data (van haar Focum team) maakt dat Vesting Finance hierin bijzonder succesvol en efficiënt is.

Over Arrow Global

Arrow Global Group is de eerste en enige beursgenoteerde organisatie op het gebied van financial servicing en credit management in het Verenigd Koninkrijk, met activiteiten in Groot-Brittannië, Portugal, Frankrijk, Nederland en België. Arrow is marktleider op het gebied van koop en beheer van kredietportefeuilles. Zij kopen dossiers van o.a. banken, creditcardmaatschappijen en telecombedrijven. Bij Arrow Global werken ongeveer 1.800 mensen in de UK, Portugal, Italië en de Benelux.

Noot voor de redactie - niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Johanna Quelle-Dreuning, Marketing & Communicatieadviseur Vesting Finance, via 06–110 35 671 of j.quelle@vestingfinance.nl.

Het persbericht van Fitch over de toegekende ratings aan Vesting Finance vindt u hier.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u weten wat onze diensten voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op