U heeft een klacht, wat nu?
Wij willen onze dienstverlening aan u blijven verbeteren. Klachten hebben onze aandacht en die handelen we zorgvuldig af. Vindt u dat wij een fout hebben gemaakt of dat wij u niet goed hebben geholpen? Laat het ons customer service team weten. Zij gaan de klacht voor u onderzoeken en oplossen. Zo bent u geholpen en kunnen wij ervan leren.
Hoe verloopt de klachtenprocedure?
U kunt uw klacht indienen via ons onderstaande klachtenformulier, onder vermelding van het dossiernummer.
Nadat wij uw klacht ontvangen, bellen wij u zo spoedig mogelijk op om uw klacht te bespreken.
Bent u niet tevreden met de geboden oplossing?
U kunt dit laten weten via ons onderstaande klachtenformulier, onder vermelding van uw dossiernummer.
U krijgt dan binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. Binnen 4 weken ontvangt u een eerlijk en transparant antwoord op uw klacht. Lukt het ons toch niet om u binnen deze 4 weken een antwoord te geven? Dan laten wij dit uiteraard aan u weten.
U bent het niet eens met ons definitieve standpunt, wat nu?
Als u het niet eens bent met ons antwoord en/of definitieve standpunt, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (hierna: ”KIGID”) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (hierna: Kifid).
KIGID
Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-Ondernemingen (hierna: ”NVI”). De NVI heeft keurmerkcriteria waar Vesting Finance en de andere leden zich aan moeten houden. Het KIGID is een onafhankelijk instituut dat de klachten over de NVI-leden afhandelt. Hiermee zorgt het KIGID dat de leden zich houden aan de keurmerkcriteria. U kunt uw klacht voorleggen aan KIGID indien u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- U heeft een klacht over Vesting Finance omdat u vindt dat Vesting Finance zich niet aan de Incasso Keurmerkcriteria heeft gehouden
- U voldoet aan de eisen die KIGID stelt
- U heeft de volledige interne klachtprocedure bij Vesting Finance doorlopen en bent het niet eens met het definitieve antwoord dat u van ons heeft ontvangen
- Let op: het KIGID kan geen uitspraak doen over de kwaliteit of levering van het product dat u heeft gekocht, of de juistheid van de vordering
Voor meer informatie over KIGID verwijzen wij u naar www.kigid.nl.
Kifid
Wij zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid. Kifid is een onafhankelijk instituut dat klachten tussen financiële dienstverleners en hun klanten behandelt. U kunt uw klacht binnen een jaar nadat u de klacht aan ons heeft voorgelegd of binnen drie maanden na dagtekening van ons antwoord (de langste van deze twee termijnen geldt) voorleggen aan Kifid indien u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- U bent consument
- U heeft een klacht over een financiële dienst of product van Vesting Finance
- U heeft de volledige interne klachtprocedure bij Vesting Finance doorlopen en bent het niet eens met het definitieve antwoord dat u van ons heeft ontvangen
- U voldoet aan de eisen die Kifid stelt
Voor meer informatie over Kifid verwijzen wij u naar www.kifid.nl.
Per 1 oktober 2021 behandelt Kifid ook klachten omtrent BKR-registraties.
Klachtenformulier
Hoe kunnen wij u helpen?
Wilt u weten wat onze diensten voor uw organisatie kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers