r

Hoist Finance

Hoist Finance is de eigenaar van jouw dossier. Wij hebben Hoist Finance gevraagd om al het contact met jou te verzorgen. Dat betekent dat Vesting Finance jouw vragen beantwoordt, jouw betalingen verwerkt en verdere afspraken met jou maakt. Alles namens Hoist Finance.

Samen werken aan een oplossing die bij jouw situatie past
24/7 veilig inzicht in je persoonlijke dossier
Eenvoudig betalen of een betalingsregeling vastleggen

Wat jij kunt regelen in het klantportaal

Via jouw klantportaal heb je altijd inzicht in je gegevens en kun je zelf een aantal zaken regelen, zoals:

  • Je openstaande saldo bekijken
  • Extra betalingen doen of je schuld volledig aflossen
  • Een betalingsregeling afspreken

Toegang tot jouw persoonlijke online klantportaal

Je hebt een e-mail of brief ontvangen met daarin je relatienummer en een tijdelijk wachtwoord. Heb je deze niet ontvangen of lukt het niet om in te loggen? Bel ons dan gerust.

Wij staan voor je klaar

Heb je vragen? Neem dan contact op met Vesting Finance via 088 – 655 62 20 of stuur een e-mail naar contact@mijndossier.hoistfinance.nl.
Meer weten over Hoist Finance? Kijk dan op www.hoistfinance.nl.

FAQ

Meest gestelde vragen

Vind snel antwoorden op uw vragen over onze diensten en uw situatie. Bij Vesting Finance staan we klaar om u te helpen met persoonlijke oplossingen. Samen werken we aan een financieel gezonde toekomst.

Vesting Finance is een Nederlandse financiële dienstverlener met een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De gespecialiseerde professionals zijn zeer ervaren met kredietportefeuilles, door hun samenwerking met banken, investeerders en kredietverstrekkers.

Vanaf November 2024 voert Vesting Finance Servicing B.V. de werkzaamheden uit voor alle kredietovereenkomsten die Tinka met klanten heeft. Dit betekent dat wij alle klantvragen beantwoorden en afhandelen namens en uit naam van Tinka.

Vesting Finance is jouw eerste aanspreekpunt voor alles wat met jouw overeenkomst te maken heeft, in plaats van zoals Tinka dat in het verleden was. Je zult hier niet veel van merken:

  • Het totaal te betalen bedrag en de maandelijkse betalingen blijven hetzelfde
  • De manier waarop je betalingen doet verandert niet
  • Het rekeningnummer waarop je moet betalen blijft hetzelfde
  • Een eventuele incassomachtiging die je hebt afgegeven blijft actief

Vesting Finance heeft een eigen portaal voor de Tinka klanten waar je informatie kunt inzien en betalingen kunt doen. Je hebt hier vlak voor de overgang naar Vesting Finance informatie over ontvangen. Bekijk het introductie filmpje voor hulp bij het activeren van je account. Voor persoonlijk contact, bel 088 655 6212.

Activeren doe je snel en gemakkelijk via https://mijnlening.tinka.nl/nl-nl/activeren. Heb je nog geen activatie nummer? Chat dan met een van onze medewerkers of bel 088 655 62 12. De chatfunctie vind je direct rechtsonder op de pagina.

Als je meerdere leningdelen hebt onder je overeenkomst, zijn die samengevoegd. Dit betekent dat ze niet meer als aparte leningdelen zijn geregistreerd bij Vesting Finance. Je ziet daarom ook nog maar 1 rentepercentage. Uiteraard heeft dit geen invloed op het totaalbedrag qua aflossing en rente dat je moet betalen.

Er verandert verder niets.

Je kunt altijd kosteloos je openstaand saldo geheel of gedeeltelijk aflossen. Wil je het openstaande saldo in één keer aflossen, neem dan contact met ons op of maak gebruik van het klantportaal. Het betaalde bedrag zie je de volgende werkdag terug in het klantportaal.

Het krediet staat geregistreerd bij het BKR als een doorlopend krediet van Tinka. Dit blijft ongewijzigd. Ook eventuele bijzonderheidscoderingen blijven bestaan.

De afgesproken betalingsregeling blijft qua bedrag ongewijzigd.

De regeling is opgebouwd in 2 delen

  • De achterstand (verdeeld over de afgesproken maanden). Dit moet je zelf overmaken, je ontvangt geen betaallink.
  • De reguliere termijn. Deze wordt afgeschreven als je automatische incasso hebt ingesteld. Heb je dit niet, dan ontvang je een betaallink om zelf het bedrag over te maken.

Neem bij onduidelijkheden over een betalingsregeling altijd contact op met de afdeling Debiteurenbeheer.

Neem zo snel mogelijk contact op met de afdeling Debiteurenbeheer. Zo kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.

Ja, deze blijf je ontvangen. Door de overname van de Tinka dienstverlening door Vesting Finance per 15 november 2024, ontvang je er voor het jaar 2024 twee:

  • Het jaaroverzicht vanaf 15 november 2024 tot en met 31 december 2024 over de periode bij Vesting Finance.
  • Het jaaroverzicht vanaf 1 januari 2024 tot en met 15 november over de periode bij Tinka.

Beide jaaroverzichten staan klaar in het klantportaal waar je ze kunt downloaden.

Je kunt je maandtermijn betalen via automatische incasso of met een maandelijks toegestuurde betaal-link. Zelf overboeken via internetbankieren is ook mogelijk. Maak het bedrag over naar rekeningnummerNL08 INGB 0000 9669 66 van Tinka en vermeld daarbij je klantnummer.

Om je gegevens te bekijken of te betalen kun je ook gebruikmaken van het klantportaal van Vesting Finance. Je kunt je maandtermijn betalen en het is ook mogelijk een extra aflossing te doen. Kijk hier (mijnlening.tinka.nl) voor het aanmaken van een account.

Maak je nog geen gebruik van automatische incasso maar wil je dit wel graag?

Neem contact op met een van onze medewerkers via de chat of stuur je verzoek per mail naar contractbeheer@mijnlening.tinka.nl. De chatfunctie vind je direct rechtsonder op de pagina.

Nee, verzekeringen zijn niet meegenomen naar Vesting Finance. Deze verzekeringen zijn per 31 december 2024 beëindigd. Hierover ben je inmiddels door Tinka geïnformeerd.

Na volledige betaling van jouw lening en eventuele (achterstallige) rente en kosten heb je geen verplichtingen meer aan Tinka en ben je klaar met betalen en wordt de overeenkomst beëindigd.

Je krijgt maandelijks op je betaaldatum een mail met de betaallink. Tinka klanten kunnen inloggen op het nieuwe Tinka portaal. Hier heb je 24 uur per dag inzage in jouw krediet. Je vindt hier bijvoorbeeld:

  • Het saldo van jouw lening
  • Maand- en jaaroverzichten
  • (Betaling) maandtermijn
  • (Betaling) achterstand
  • Mogelijkheid tot extra betaling of zelfs volledige aflossing.

Activeren doe je snel en gemakkelijk via https://mijnlening.tinka.nl/nl-nl/activeren. Heb je nog geen activatienummer? Bel dan 088-65562 12. Of chat met een van onze medewerkers. De chatfunctie vind je direct rechtsonder op de pagina.

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen Per mail contractbeheer@mijnlening.tinka.nl

De limiet van je kredietovereenkomst wordt geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) vanaf € 250,- (dit heet een positieve registratie).

Een betalingsachterstand van meer dan drie maanden melden wij bij BKR als een negatieve registratie. Let op: een negatieve registratiebij BKR kan gevolgen voor je hebben, onder andere bij het aanvragen van een hypotheek.

Is alles afgelost en is jouw kredietovereenkomst beëindigd, dan wordt de registratie afgemeld bij het BKR. Het kan tot 3 weken duren voordat de registratie is afgemeld.

Een BKR registratie blijft na beëindiging nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR.

Wil je weten wat onze diensten voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers.
Stuur een e-mail naar sales@vestingfinance.nl